İki bin yıldır Kilise, Yahudiler’i Hristiyanlaştırmaya çalışmaktadır ve bu amaçla sadece A.B.D.’de Yahudilerin dinini değiştirmek için binden fazla misyoner topluluğu görevlendirilmiştir. Bunlar arasında kendilerini Mesihçi Yahudilik olarak adlandıran topluluklar da bulunmaktadır. Kuzey Amerika ve İsrael’de yaklaşık 250,000 İbrani Hristiyan’ın bulunduğu tahmin edilmektedir.
Mesihçi Yahudilik hareketi nasıl başladı? Bu hareket ne anlama geliyor? Bu hareket ne hakkındadır?
Kilise, neden Yahudiler’i Hristiyan yapmaya çalışmaktadır?
Kilise’nin Yahudileri Hristiyanlaştırma gayreti, Kilise açısından birkaç çok önemli nedene dayanır:
Bunlardan birincisi, bir Yahudi’yi Hristiyan yapmak, herhangi bir kişiyi Hristiyan yapmaktan çok daha önemlidir. Hristiyanlaştırmada Yahudiler’in önceliği vardır:
Öteki ulusların arasına girmeyin, Samiriyeliler’in kentlerine de uğramayın.. Bunun yerine, İsrail Evi’nin kaybolmuş koyunlarına gidin.
Matta 10:5-6
Çünkü Müjde’den utanmıyorum. Müjde iman eden herkesin –önce Yahudiler’in, sonra Yahudi olmayanların– kurtuluşu için Tanrı gücüdür.
Romalılar 1:16
Hristiyanlar’a göre Oğul Tanrı İsa’ya iman etmeyen herkes mahvolacaktır. İman edenler ise sonsuz yaşama kavuşacaktır.
Çünkü Tanrı dünyayı o kadar çok sevdi ki, biricik Oğlu’nu verdi. Öyle ki, O’na iman edenlerin hiçbiri mahvolmasın, hepsi sonsuz yaşama kavuşsun.
Yuhanna 3:16
Hristiyan İncili de bu nedenle takipçilerini tüm dünyayı Hristiyan yapmaları için teşvik etmektedir:
Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’un adıyla vaftiz edin.
Matta 28:19
Ama öncelikle yukarıda örneği verildiği gibi, önce Yahudiler’e, sonra diğer uluslara gidilecektir.
Bunun bir nedeni Son Günler ile ilgilidir. Yahudiler’in Son Günler ile ilgili özel bir rolü vardır. İsa, Yahudiler’e seslenerek şöyle der:
Size şunu söyleyeyim: ‘Rab’bin adıyla gelene övgüler olsun!’ diyeceğiniz zamana dek beni bir daha görmeyeceksiniz.”
Matta 23:39
Buna göre, İsa’nın yeryüzüne ikinci kez gelmesi için Yahudiler’in İsa’yı kabul etmesi gerekmektedir.
İkincisi şudur: Kilise içerisinde yer alan bir grup, Kilise’nin Yahudi ulusunun yerini aldığını iddia eden “Replacemement Theology – Yerini alma Teolojisi”ni (İlgili makaleler için tıklayınız) kabul etmez ve “Premillennial dispensationalism” adı verilen bir doktrine inanırlar, İsrael’i severler ama bir yandan da Yahudiler’i Hristiyan yapmayı en çok isteyen topluluktur. Yahudiler’in, Son Günler ile ilgili bu önemli rolüne göre, Yahudiler’in Hristiyanlığı kabul etmesi, İsa’nın ikinci kez gelişini tetikleyecektir. Her ne kadar tüm dünyayı Hristiyanlaştırmak hedef olsa da, öncelik Yahudiler’i Hristiyan yapmaktır.
Üçüncü neden, Yahudiler’in Kilise’ye teolojik olarak karşı olmalarının getirdiği psikolojik durumdur: Hristiyanlar, daima Kilise’nin Yahudileri ikna etmekte neden bu kadar zorlandığını anlamakta güçlük çekmişlerdir. Niçin Yahudiler’i Hristiyanlaştırmak bu kadar zordur? Evanjelik Hristiyanlar’a göre, İsa, Yahudi Kutsal Kitabı’nın her yerindedir ve Yahudi Kutsal Kitabı’nın kendisi Hristiyanlığı doğrulamaktadır. Şöyle derler: “Yeşaya 53.Bölüm’e, Daniel 7. ve 9. Bölüm’e, Mezmurlar 22. Bölüm’e bakın! O orada!” Eğer, İsa, Hristiyanlık, gerçekten Yahudi Kutsal Kitabı’ndaysa öncelikle kimin Hristiyanlığı kabul etmesi gerekir?
-Yahudiler’in.
Kendi Kutsal kitaplarını, Yahudi Kutsal Kitabı’nı ana dillerinde okuyabilirler, birileri tarafından hazırlanmış çevirilere muhtaç değillerdir. Küçük bir çocuk bile Yahudi Kutsal Kitabı’nı okuyup anlayabilir. Kendi Kutsal kitaplarını binlerce yıldır en iyi derecede okuyup anlayanlar onlar olduğu halde, neden İsa’ya ait kanıtları göremezler, neden Hristiyanlığı kabul etmezler? Yahudiler’in geri zekalı olduğunu söyleyemeyiz; o halde zihinleri peçe ile örtülü (2 Korintliler 3:14), kıskanç ve inatçı yürekli, engerek soyu (Matta 3, 13, 23. Bölümler, Luka 3.Bölüm) olduklarını söyleyebiliriz.
Bir Yahudi’nin Hristiyanlığı kabul etmesi Kilise’nin ve Çarmıh’ın inanırlığını, doğruluğuna olan güveni artıracaktır.
Hristiyanlık, Avrupa ve Latin Amerika’yı neredeyse bir gecede ele geçirmiştir. Fakat işkenceler ve zorla sürgünler bile Kilise’ye sahip çıkmayı bırakın, Yahudileri, Hristiyanlığa döndürememiştir.
1970’lerin ortalarında İsviçre ve Tayland’da kritik sempozyumlar düzenlenmiştir. Bunlardan en önemlisi 1972 yılında İsviçre’de Lozan şehrinde toplanmıştır. Bu toplantılarda açığa çıkarılmak istenen gizem basitti:
1) Kilise, Yahudileri Hristiyanlaştırma konusunda niçin bu kadar başarısız oldu?
2) Ve daha önemlisi, yeni, sahipsiz Yahudilerden oluşan yığınları çekmek için Kilise hangi yeni teknikleri uygulamalıdır?
Bu yerlerde, sadık, adanmış Evanjelikler Yahudi toplumunu mercek altına aldılar. Bu sempozyumlarda Hristiyan liderler, Yahudilerin kendilerine özgü, ciddi zorluklar sergilediğini anladılar.
Bu konferansta konuşulanların metnine internette “lausanne consultation on jewish evangelism” yazıp ulaşabilir, kontrol edebilirsiniz! Kendiniz bakın! Örneğin: https://www.lausanne.org/networks/issues/jewish-evangelism
Söz konusu konferansta tespit edilen ilk problem, Kilise’nin “halkla ilişkiler” sorunuydu.
Vardıkları sonuç, Yahudilerin tarihi nedenler ile Hristiyanlığı zulüm ile bağdaştırma eğiliminde olduğuydu. Yahudiler “İsa Mesih” sözlerini duyduğunda ve Çarmıh veya Kilise ikonu gördüklerinde çoğunlukla rahatsızlık hissediyor, nadiren sıcak, sevecen duygular uyandırıyordu.
Tersine, Hristiyanlar, sinagoglarda veya Yahudi ritüellerini izlerken oldukça rahat iken, Yahudiler kilise ve ritüellerinde kendilerini yabancılaşmış hissediyordu.
Bu halkla ilişkiler sorunu ile uğraşırken, Evanjelikler önceden görülmemiş, akıllıca bir strateji başlattılar. Aşağı yukarı şu şekilde gidiyordu:
“Yahudi misin? Biz Hristiyanlar Yahudileri çok severiz! İşkence? Ah, hayır! İsa Mesih’in adıyla kim bir Yahudi’ye işkence yapmışsa gerçek bir Hristiyan olamaz. Gerçek bir Hristiyan Yahudileri sadece sever!”
Bu yeni teknik, Hristiyanların kendileri ile Hristiyan ataları arasına mesafe koyarak, Yahudileri özgürce Hristiyanlaştırmalarının yolunu açtı. Bu yol ile, Hristiyanlığa geçiş yapacak Yahudiler girişken Evanjelizmleri karşısında rahatsızlık duymayacaktı. Evanjelikler, anti-semitizmi suçlayarak veya İsrael taraftarı olarak Yahudileri Hristiyanlığa geçiremeyeceklerini anladılar. Yahudiler’i sevgiye boğmaları büyük amaçlarını gerçekleştirmeleri için yeterli olmayacaktı. Yahudilerin din değiştirmelerine karşı direnmelerinin temel nedenlerinin şunlar olduğun sonucuna vardılar:
a) Etnik kimliklerimiz ile gurur duyuyoruz ve kim olduğumuzdan vazgeçmek istemiyoruz,
b) Hristiyanlığı Yahudi inancına tümüyle yabancı görüyoruz.
Bu yeni anlayışla donanmış azimli Hristiyanlar Yahudileri Hristiyanlaştırma konusuna taze ve yalın bir yaklaşım geliştirdiler. Bu yeni pazarlama taktiği şuna benziyordu:
İsa’ya iman eden biri olduğunuzda başka bir dine geçmiyorsunuz. Tersine, “Gerçekleşmiş Yahudi” veya “Tamamlanmış Yahudi” oluyorsunuz. Ne de olsa, İsa bir Yahudi’ydi, takipçileri Yahudi’ydi; bu nedenle, İsa’ya iman etmek yapabileceğiniz en Yahudice şeydir!”
Burada şu sorulabilir: Yahudi olmadıkları halde Yahudi gibi görünmek, pek dürüst görünmüyor. Bunu yaparken neye dayanıyorlardı? Yanıtı önderleri Pavlus vermektedir:
Yahudiler’i kazanmak için Yahudiler’e Yahudi gibi davrandım. Kendim Kutsal Yasa’nın denetimi altında olmadığım halde, Yasa altında olanları kazanmak için onlara Yasa altındaymışım gibi davrandım.
1 Korintliler 9:20
Ayrıca, kiliseye hiç benzemeyen, kurnazca “Mesihçi sinagoglar” fikrini geliştirdiler. Mesihçi Yahudilik kiliseleri, Yahudileri Hristiyan yapabilmek için dizayn edilmiştir. Kasten, tipik bir sinagoga benzeyecek şekilde inşa edilmiş, döşenmiş ve dekore edilmektedir.
Mesihçi Yahudilik “Sinagoglarında,” Pazar günü ayinleri yer almaz. Cemaat sadece Cuma akşamları ve Cumartesi sabahları toplanır. Asla haç veya sunak göremezsiniz. Bunlar yerine, David Yıldızı (Magen David) işlenmiş kadife örtüsüyle Aron ha-Kodeş (Kutsal Sandık) ve dua ayinleri için ibadethanenin merkezinde Bima bulunur. Burada ibadet erkeklerin çoğunluğu kipa giyer ve pantolarının kenarlarına tsitsitler asılıdır. Kadınların çoğu mütevazi giyimlidir. Bu cemaatin rabbisi!, birçok görevinin yanı sıra Tora’yı okur ve her Şabat, Kadiş yapar. Neşeli “Şabat Şalom” ve “Baruh Aşem” sesleri ile çiftlerin birbirlerini selamladıkları duyulur.
Üyeleri Hristiyan bayramlarını yerine getirmediklerini açıkça belirtirler. Mesihçi cemaat, Aralık ayının sonuna doğru asla Noel ağacı veya yanıp sönen renkli ışıklar hazırlamaz. Bunun yerine, Yahudi bayramlarını Mesihçi biçimde kutlarlar. Hristiyan doktrinleri titizlikle her Yahudi geleneği içine sokulur. Örneğin, Mesihçi cemaatler dünya genelinde, ayrıntılı hazırlanmış ve halka iyi tanıtılmış Pesah Sederleri kullanırlar: Mesihçi “Pesah Sederi”
İlk bakışta, Mesihçi Seder masası tüm geleneksel şartları, Seder tabağı, matsa ve şarabı ile Yahudiliğe uygun gibi görünür. Fakat, tören başladığında, konunun en yabancısi bile, bir şeylerin farklı olduğunu hemen anlayacaktır. Mesihçi Yahudilik hareketi, Yahudi dua kitaplarını, kültürünü, yazınını ve Rabbinik Yahudiliği alıp, içerisine Hristiyanlık mesajını yerleştirmektedir:
Yahudiler gibi kiduş için şarapları vardır, ama şarap neyi temsil etmektedir? İsa’nın kanını.
Yahudiler gibi matsa yerler, ama matsa neyi temsil etmektedir? İsa’nın bedenini.
Matsa’nın üzerinde neden küçük delikler vardır, biliyor musunuz? Çünkü, İsa’nın bedeni deştiler.
Matsa’nın üzerinde çizgiler vardır, neden? Çünkü İsa çarmıha gerilmeden önce kırbaçlandı ve üzerinde çizgiler oluştu.
Ortadaki matsa kırılır, neden? Çünkü İsa bedeni sizin için kırıldı (1 Korintliler 11:24).
Seder’in sonunda ikiye bölünmüş olan matsa neden çıkarılır ve yenir? Çünkü, İsa ikinci kez gelecektir.
Seder masasında üç tane matsa bulunmasının asıl nedeni nedir? Üçlü Birlik’i, Baba’yı, Oğul’u ve Kutsal Ruh’u temsil etmek için…
Mesihçi Pesah Sederi’ne Hristiyan teolojisinin nasıl sokulduğunu göstermek için bir bölümünü tercüme ettim:
Herkes
Yeni bir hamur olabilmek için eski mayadan arınıp temizlenin. Zaten mayasızsınız. Çünkü Fısıh kuzumuz Mesih kurban edildi.( 1 Korintliler 5:7)
Bu Pesah döneminde, günaha, bencilliğe dair eski alışkınlıkları bırakalım ve yeni, taze ve kutsal bir hayata başlayalım.
Lider
(Üç matsayı içeren tabağı kaldırarak)
Bu ıstırap ekmeği, bu kuru ekmek, atalarımızın Mısır’da yemiş olduğu ekmektir. Kim açsa gelsin, yesin. Pesah umudu içinde paylaşmaya ihtiyaç duyan herkes. Pesah için üç matsa beraber sarılır. Bu tören için çeşitli açıklamalar vardır. Rabbiler, bu üçlüyü “Birlik” olarak adlandırırlar. Bazıları bunun peygamberlerin birliğini – Avraam, Yitshak ve Yaakov’u – bazıları, tapınmanın birliğini – rahipler, Levililer ve İsrail Halkı’nı anlattığını düşünür. Bizler, Mesih’i bilenler ise bunda Tanrı’nın biricik üçlü birliğini, Baba, Oğul ve Kutsal Ruh’u görürüz. Birlik içinde üç. Matsada, Mesih’in resmini ve nasıl yaralandığını görürüz.
Herkes
Oysa, bizim isyanlarımız yüzünden onun bedeni deşildi, Bizim suçlarımız yüzünden o eziyet çekti.
Esenliğimiz için gerekli olan ceza O’na verildi. Bizler onun yaralarıyla şifa bulduk. (Yeşaya 53:5)
Lider
Bakın, matsa nasıl deliniyor.
Herkes
Davut soyuyla Yeruşalim’de oturanların üzerine lütuf ve yakarış ruhunu dökeceğim. Bana, yani deştiklerine bakacaklar; biricik oğlu için yas tutan biri gibi yas tutacak, ilk oğlu için acı çeken biri gibi acı çekecekler.(Zekeriya 12:10)
Lider
(Ortadaki matsayı ayırıp, ikiye böler)
Nasıl ki ıstırap ekmeği ortadan bölündüyse, Mesih de acı çekti ve kırıldı. Bir parçasına şimdi “afikoman – gelecek olan” denir. Mesih’in mezara konulmadan önce sarıldığı gibi beyaz bir elbiseye sarılmıştır. (Afikoman’ı sarar)
Mesihçi cemaatler, Sarı Sayfalar’da nadiren “Kiliseler” arasında listelenir. Sinagoglar arasında gösterilmek için ellerinden geleni yaparlar. İlave olarak, Mesihçi hareket, Yahudiler’i Hristiyanlaştırmak için dikkat çekici bir araç; “iletişim kartı” oluşturmuştur. Bu kart Evanjeliklere, Bir Yahudi ile, onu nasıl din değiştiren kişi gibi göstermeyip, kendilerinden uzaklaştırmayacak şekilde konuşmayı öğretir. Kolayca taşınır ve kullanılabilir bu iki sütunlu kart şöyle der:
“İsa Mesih” demeyin – “Yeşua Maşiah” deyin.
“Din değiştirmiş” demeyin – “Maşiahçı, Tamamlanmış, Gerçekleşmiş Yahudi” deyin.
“Hristiyan” demeyin. – “Kutsal Kitap imanlısı” deyin.
Örneğin, Uluslararası Mesihçi Yahudi Hareketi’nin “Mesih’i bir Yahudi ile Nasıl Paylaşırız?” Eğitim Kitapçığı’nın ilk sayfası şöyledir:
Türkçe çevirisi:
BU EĞİTİMİN AMACI NEDİR?
BU EĞİTİMİN AMACI, MAŞİAH’I YÜREĞİNE VE YAŞAMINA DAVET ETMESİ AMACIYLA SİZİNLE BİRLİKTE DUA ETMESİ İÇİN YAHUDİ ARKADAŞINIZA NASIL YARDIM EDEBİLECEĞİNİZİ GÖSTERMEKTİR.
MAŞİAH’I YÜREĞİNE VE YAŞAMINA DAVET ETMEK AMACIYLA SİZİNLE BİRLİKTE DUA ETMESİ İÇİN YAHUDİ ARKADAŞINIZA NASIL YARDIM EDEBİLİRSİNİZ?
HAKİKİ GÖNÜL KAZANANIN KUTSAL RUH OLDUĞUNU BİLMELİSİNİZ. (Ruah HaKodeş)
Yahudi arkadaşınızı anlamalısınız.
Yahudi arkadaşınızı Maşiah’tan uzak tutacak şeyleri önlemelisiniz.
Yahudi arkadaşınızı Maşiah’a yaklaştırmayı vurgulamalısınız.
Maneviyata karşı ilgi oluşturmalısınız.
“Sizin ve diğerlerinin sahip olduğu”nu istemesini sağlamalısınız.
Maşiah’ta kurtuluş planını açıkça anlatmalısınız.
Maşiah’ı yüreğine ve yaşamına davet etmek için ona dua etmesini söylemelisiniz.
Maşiah’ı yüreğine ve yaşamına davet etmek için ona nasıl dua edeceğini göstermelisiniz.
Maşiah’ı yüreğine ve yaşamına davet etmek için onunla birlikte dua etmelisiniz.
Onunla etkin bir biçimde iletişim halinde olmalısınız.
Onun sorularını cevaplamaya hazır olmalısınız.
YAHUDİ ARKADAŞINIZI NASIL ANLAYABİLİRSİNİZ?
YAHUDİ ARKADAŞINIZ NEYİ İSTEMİYOR VE NEYİ BİLMİYOR…
“HRİSTİYAN” (“GOY, GENTILE”) OLMAK İÇİN İSTEK DUYMUYOR
En kötü Yahudi bile, “kalbinin derinliklerinde”, “Bir Yahudi olarak doğdum, bir Yahudi olarak öleceğim!” der.
“Hristiyan” olmak onun için dinini değiştirmek ve bir Goy* (Gentile) olmak, harika Yahudi mirasını bırakıp, artık bir Yahudi olmamak demektir!
Sözde “Hristiyanlar” onlara daima zulmetmişlerdir.
Büyük ihtimalle arkadaşınız birçok “Hristiyan” arkadaşından daha ahlaklıdır. Bu nedenle, arkadaşınızın dini onların dininden daha iyi olmalıdır.O halde, neden daha iyi olan dinini daha aşağı bir din için (özellikle Yahudi ailesinden ve arkadaşlarından uzaklaşma riski varken) bıraksın?
*”Goy” kelimesi İbrani “Goyim” kelimesinden gelir ve “Yahudi olmayanlar, uluslar, kafirler”e işaret eder.
“Mesih’i bir Yahudi ile Nasıl Paylaşırız?” Eğitim Kitapçığı’nın 5.sayfası:
Türkçe Çevirisi:
İsa’ya ait resim veya heykelleri göstermekten kaçının (Yahudiler tarafından putperestlik olarak nitelendirilir. Çıkış 20:4)
Haçları göstermekten kaçının (Yahudiler tarafından işkencenin sembolü olarak nitelendirilir – Haçlı Seferleri, İspanyol Engizisyonu, Holokost, vb.)
Yahudiler hakkında şaka yapmaktan kaçının (paraları, vb.)Bazı Yahudiler bu konuda çok hassastır. Kendileri hakkında şaka yapmalarına izin verilebilir fakat başka biri tarafından yapılması incitici olabilir. (Efesliler 5:4)
“Yahudiler” veya “Siz Yahudiler,” gibi katı sözlerden kaçının. Bunun yerine “Yahudi Halkı” demek daha iyidir.
Yahudi misyoner örgütlerinin isimlerini kullanmaktan kaçının. “Misyoner” kelimesi Yahudiler tarafından “sizi kafir yapmaya geldik Yahudiler!” olarak yorumlanır.
“İsa (Christ) Mesih, Maşiah” sözünden kaçının. “Christ – Mesih” sözcüğünün ortalama bir Yahudi için hiçbir çağrışımı yoktur ve onu sadece “sıkar!”
Mesih(Christ), Maşiah demek olduğundan, aslında İsa Mesih Maşiah diyerek gereksiz konuşmuş oluyorsunuz.
Bunun yerine “Maşiah” veya “Maşiah Yeşua” (“Yeşua” terimi ibranice “Kurtuluş” kelimesinden gelmektedir) veya “Maşiah İsa”(tercihe göre) diyebilirsiniz.
Anti-semitik (anti-Yahudi) deyimlerden, örneğin; “Jewing down” (Koyu pazarlık etmek), “kikes” (Yahudileri aşağılamak için kullanılan bir söz), “Mesih katilleri”, “Dirty jew” (Pis Yahudi), “Jew-boy”(Yahudi gibi davranan bir kişiyi aşağılamak için kullanılan söz)
(Herhangi bir azınlığa karşı önyargıyı ya da nefreti ifade eden hiçbir kelime Tanrı çocuğunun lügatında bulunmaz – 1 Yuhanna 4:20!)
YAHUDİ ARKADAŞLARINIZI MAŞİAH’A YAKLAŞTIRMAYI NASIL VURGULAYABLİRSİNİZ?
PAYLAŞIMLARINIZDA AŞAĞIDAKİ VURGULAYIN…
Maşiah’ı yüreğine ve yaşamına davet ettiğinde, MESİHÇİ YAHUDİ (Tamamlanmış, gerçekleşmiş Yahudi) olduğunu vurgulayın.
Harika Yahudi mirasını bırakmadığını, tersine; kurtuluşu, Maşiah’ı, İbrahim, İshak ve Yakup’un Tanrısı ile daha kişisel bir ilişkiyi kazandığını vurgulayın.
Kaybettiği değil, kazandıkları var!!
Maşiah’ın kişiyi daha iyi bir Yahudi ve daha iyi bir insan yaptığını vurgulayın.
Eve gidip, derdi depreştirmeye gerek yok!
Eve gitmeli ve İYİLEŞMİŞ YAŞAMI ile TANRI’nın onu nasıl daha iyi bir Yahudi ve insan yaptığını sessizce göstermelidir.
Yahudi inanırları aile bireyleri arasında en çok saygı duyulanları arasındadır. Evlilikleri daha mutlu ve uyuşturucu, boşanma gibi problemleri yoktur.
Mesihçi Yahudilik hareketinin inançları, soterioloji (Kurtuluş doktrini) ile “Assemblies of God” kilisesinin inançları arasında hiçbir fark yoktur. Mesihçi Yahudilik Sinagogu’nun “Rabbisi” de muhtemelen “Assemblies of God” Semineri tarafından görevlendirilmiştir.
Mesihçi Yahudilik hareketi, Yahudi Rabbinik geleneğinden çeşitli öğeleri almakta, kılıfını, kabuğunu Yahudi inancı ile şekillendirmekte, içini tamamen Hristiyan inancıyla doldurmaktadır. İsa’yı kabul etmeyi, Hristiyan olmayı da yapılabilecek en Yahudice iş olarak pazarlamaktadır.
Mesihçi hareketin temel yaklaşımı Hristiyanlık ile Yahudilik arasındaki ayrımı bulanıklaştırmak, böylece; aksi takdirde doğrudan Hristiyanlık mesajlarına direnç gösterecek Yahudileri cezbetmektir. Köktenci Hristiyanların Yahudileri Hristiyanlaştırma ile ilgili yoğun takıntısının Jews for Jesus gibi grupların başarısına katkı yaptığına çok az şüphe vardır.
Genç erkek ve kadınlar, Evanjelikler için özellikle saldırıya açık durumdadırlar. Çünkü, tüm bu gençler, kendileri, çevrelerindeki dünya ve onları bekleyen yetişkinlik dönemi hakkında belirsizlik taşırlar. Ergen yaştaki ve üniversite dönemi gençleri, doğal olarak bir arayış; kendi kimliklerinin arayışı içerisindedirler. Sıklıkla – özellikle ailelerinin inançlarına itiraz eden ve karşı çıkanlar- ruhsal telkinler ve çarpıcı fikirler ile cezbedilir. Hatta, ergen yaştakiler, duygusal olarak sağlam temeller üzerine oturmamış, özsaygı eksikliği ile mücadele ediyor olabilirler. Üniversite kampüsü, yetişkinliğe yeni adım atanlar için, hayatlarında ilk kez tümüyle özgür olmayı tecrübe ettikleri yerdir. Çok az sayıdaki kişi üniversite kampüsüne güçlü bir Yahudi Kutsal Kitabı eğitiminden geçmiş olarak gitmektedir. Misyonerler, bu karışımın ne kadar ölümcül olduğunun çok iyi farkındadır ve sonuç olarak da, muazzam kaynaklarının önemli kısmını kampüslerde Yahudileri Hristiyanlaştırmak için ayırırlar.
Yahudileri hristiyanlaştırma ile ilgili daima akılda tutulması gereken iki kural vardır:
Yahudi ile iletişime geçen ilk kişi neredeyse hiçbir zaman profesyonel bir misyoner değildir. Jews for Jesus ya da Chosen People Ministries gibi kuruluşların maaşlı bir çalışanı değildir.
Tersine, çoğunlukla meslekten olmayan- bir ofiste sekreter, üniversitede bir oda arkadaşı, yüzme takımından takım arkadaşı – ilk, etkili bağlantıyı kurar. Sıradan Evanjelik Hristiyan kişi, hedef ile ilk iletişimi kurduktan sonra sıra profesyonel misyonerlik adımı gelir.
İkinci olarak, ilk iletişimi kuran sıradan Hristiyan kişi her zaman Yahudi olmayan biridir. Bir “İbrani-Hristiyan”ın bir Yahudi ile ilk iletişime geçen kişi olması son derece nadirdir.
Dinini değiştirmiş bir “İbrani-Hristiyan”ın, ilk mesajı iletmesi, bu mesajın itibarını Yahudi’nin gözünde sarsabilir. Yahudi olmayan Hristiyanlar, öte yandan Yahudiler için ilk başta itici değildir.
Ancak, bir Yahudi ile ilk can alıcı ve başarılı karşılaşmanın meslek dışından,Yahudi olarak doğmamış, yeniden doğmuş bir Hristiyan tarafından yapılmasından sonra, İbrani-Hristiyan misyonerler din değişimini sonlandırmak için dahil olurlar.
Aslında, Jews for Jesus gibi Hristiyan misyonerlik kurumlarının merkezi rolü dünya genelindeki Evanjelik kiliseler için bir takas odası ve destek sistemi gibi davranmaktır.
Sonuç olarak, bu misyonerlik kurumları, kaynaklarının ve insan gücünün çoğunu, Yahudi olarak doğmamış, kiliseye giden kişilere Yahudileri nasıl Hristiyanlaştıracakları sanatını öğretmek için harcamaktadır. Bu nedenle, misyonerler, kiliselerde, Yahudi komşularına, sınıf arkadaşlarına, iş arkadaşlarına Hristiyan İncili’ni vaaz etmekte isteksiz olan Hristiyanlara cesaret vermek için zamanlarını harcamaktadır.
Peki, söz konusu Protestan, köktenci Hristiyanlar ne kadar önemli bir sorun oluşturmaktadır? Amerika Birleşik Devletleri’nde kaç “yeniden doğmuş” Hristiyan bulunmaktadır?
Amerika Birleşik Devletleri’nde en büyük oy bloğuna da sahiptirler. Çoğu tahmine göre, yetmiş milyondan fazla Amerikalı, kendini “yeniden doğmuş Hristiyan” olarak tanımlamaktadır. Bu her beş Amerikalı’dan birinin, inançlarını bir Yahudi ile paylaşma konusuna adanmış olduğu anlamına gelir.
Şimdi konuya burada ara verip, güncel durumdan bahsetmek istiyorum.
Yahudileri Hristiyanlaştırmak amacıyla kurulan Mesihçi Yahudilik toplulukları çok az sayıda Yahudi üzerinde başarılı olmuştur. Cemaatin çoğunluğu diğer topluluklardan gelen Hristiyanlardan oluşmaktadır. Bu durum, başlangıçta kimsenin tahmin etmediği bir durumdu, İsrael’in Tanrısı hariç!
Bu topluluklara devam eden Hristiyanlar’ın hem inandıkları hiçbir şeyden vazgeçmek zorunda kalmayıp, bunları da Yahudiler’e benzer görünümde yapmaya devam etmeleri, zamanla Yahudiliği tanımalarına, Yahudi Kutsal Kitabı ile daha fazla ilgilenmelerine, Yahudi Kutsal Metinleri’ni daha fazla öğrenmeye istek duymalarına, onları daha çok çalışmalarına yol açmıştır. Bugün, Yahudiliğe geçiş yapanların büyük çoğunluğu Mesihçi gruplardandır. Sonuçta, kurulan tuzağın aksine, Mesihçi Yahudilik toplulukları, Yahudiler’i Hristiyanlaştırmamış, tam tersine Yahudiliğe geçiş yapanların sayısını artırmıştır.
Mesihçi Yahudilik, İsrael’in Tanrısı’nın Yahudi olmayanları Kendisi’ne döndürmek için kullandığı bir vasıta olmuştur.
İstediğinizi tasarlayın, hepsi boşa gidecek. İstediğiniz kadar konuşun, hiçbiri gerçekleşmeyecek. Çünkü Tanrı bizimledir.
Yeşaya 8:10
Kutsal Kitabınızı bilin!
Kutsal Kitabınızı bilirseniz, kimse inancınızı ve Tanrı ile olan bağlantınızı çalamaz.